Proč bychom se měli zajímat o hodnocení firem?
Hodnocení firem je pro firmy velice důležité. Budují důvěryhodnost společnosti, a tím se podílí na vyšším objemu prodejů. Proto by si společnosti měli na hodnocení zakládat. Zákazníci stejně jako potencionální zaměstnanci hodnocení jenom ocení, jelikož se v nich často ukrývají firemní zkušenosti, které jim pomohou udělat si jistý obrázek do dané společnosti.
Hodnocení oceňují potencionální zaměstnanci
Jelikož je práce místem, kde trávíme podstatnou část života, je důležité, abychom si zaměstnání vybírali opravdu důkladně. Pomoct nám může právě hodnocení firem, ve kterém je často obsaženo to, co nám pomůže vytvořit si jistý obrázek o firmě. Zaměstnanci se rádi svěřují s tím, jak to nich ve firmě probíhá, jestli je pracovní prostředí příjemné a jestli jsou šéfové tak pohodoví, jakými se jeví být v e-mailech.
Žadatelé o práci se nemusí cítit vůbec provinile, pokud si předtím, než zamíří na pohovor či než odešlou životopis, pročtou reference či firemní zkušenosti. Je to podobné, jako když zaměstnavatelé prochází sociální sítě žadatele o práci (a že to dnes zaměstnavatelé opravdu dělají).
Hodnocení oceňují i zákazníci
O firemní hodnocení se zajímají samozřejmě i zákazníci. Nedávné statistiky říkají, že až devadesát procent zákazníků si pročítá reference firmy, než se rozhodne u ní nakoupit nebo než se rozhodne využít jejich služeb. A zhruba čtyřicet procent z nich si nekoupí nic od firmy, která je hodnocená hůře než čtyřmi hvězdičkami. I když se to může jevit jako něco povrchního, je to zcela pochopitelné. Žádný člověk se nechce spálit a dnes se neví, na koho se narazí.
O hodnocení firem bychom se tak měli zajímat jak ve chvíli, kdy jsme v pozici zákazníka, tak ve chvíli, kdy jsme v pozici potencionálního zaměstnance. V obou případech nám to může pomoct a v obou případech budeme předcházet tomu, abychom se nespálili.